Khamis, 24 Disember 2009

Taman negara 18 dec hungga 20 dec..

Dah lame sgt aku xupdate blog aku ni yer.. yela mcm mals nak berkarya la... hehehe otak dah beku men game fm2010.. hehehe..
16 dec en yunus aku cnfirm nak folow aktiviti yg en yunus canang2kan.. jom ke taman negara.. so next day elaun masuk.. aku mahizan n bubu g la kl bli tket ke jerantut....
18 dec... cter agk sedih,, hehehe nape erk..
pagi2 aku bangun bersiap.. nek moto park kat umah bubu.. even mak aku xbape suke aku join.... aku tetao nak g gak.. yela duk umah pun boring...
ok dah smpi umah bubu.. bapak die anta kami ke stesen bas sentarl klang.. nek bas se super...
brhnti stesen kl jalan pekeliling mahizan masuk..
so kul 1 smpai la kat jerantut.. opps aku amik bas dari klang 8.30.. mahizan nek kul 9.30..
smpai jerantut kami terpaksa tggu 4 jam tok di pick up oleh en yunus.. akhir2 bkan en yunus yg pick up.. gundu yg pick up.. ei menyesal rasenyer xtrun temrloh.. dorg yg 1 org g umah mak cik patient en yunus, mkan lauk sdap.. kami kelaparan.. argh.. tension.. dah la jadi penghibur jalanan kat tepi longkang... aku pasg lagu kat hp aku.. kami ber3 nyanyi le.. eii tension tol kami dahla ngah lapar...
dah smpai kat kuala tahan..
rupe2nye kami duk homestay.. yeyeye.
ape lagi kaum perempuan masak la..
mlm 2 dorg masak maggi.. opps lupe nak bgtau sape 16 org yg follow..
aku
bubu
mahizan
en yunus n familynye 5 org..
shiau lee
kak kema
solah@ mek we
aina
pija
staff nurse hop kuantan..
farah ppk dept fisio hosptl ipoh...
mlam 2 gak aktivit start.. iaitu night trekking..ok la..
duk kat bumbun jap dptla tgk rusa 2 ekor minum air garam.. ade gak la tjuk serangga2 dlm hutan.. tjuk pokok gaharu.. n mcm2 informasi..
keesokan ari..
jungle trekking... ok la gak.. tapi lansung xmencabar la.. dpat knal pokok2 je.. dpat knal tualang.. mcm ne nak nak wat bunyi kecemasan gne pokok tualang..
ok la..
ha ptang 2 part erbest dlam idup aku.. nek bot menyusuri sg tembeling.. bes gle siot.. yg tkang bawak pro. dpat men air.. kegembiraan xdpat nak ucapkan.. tpi sebenarnye yg bes si azzah la ank en yunus manja tapi lasak.. bes gak lyan die tapi kekadang xterlayan gak aku.. hehehe
dah pnat men air balik tdo.. ptg 2 gak.. pn. nur isteri en yunus.. aisha, ank laki en yunus, staff nurse, azzah n cik farah balik.. tggl la kami 10 org...
mlm 2 en hambali ajak en yunus lpak kdai die.. tgk bola.. tgk liverpool kalah n man u vs fulham 1 st half jer..
next day..
caving kat gua telinga..
xbes la gua 2.. pendek jer.. harap mhal jer..
sume skali kena rm 150.. tapi pling xbes caving rm 40... pergh memg mhal..
tapi hampeh.. xbes.... 2 pun nasib bek en yunus support byk.. k la aku ltk sume gmbar aku kat facebook aku.. korg leh tgk la sndiri..

Tiada ulasan: